Külhon otthonosan

Sem itt, sem ott.

Sem itt, sem ott.

Azt hittem készen állok

2019. november 26. - ramszeszita

A 2016-os referendum óta nem kevés Brexittel kapcsolatos attrocitás ért. 

Tekintve, hogy épp Magyarországon tartózkodtam, remegő térddel jöttem vissza abba az országba, ahol élek és dolgozom. Hónapokig az asztalaim 70%-a borravaló nélkül távozott az akcentusomat hallva, egy olyan városban, ahol valahogy sosem találkoztam senkivel, aki teljes válszélességgel, büszkén állította volna, hogy a távozásra szavazott (sose kérdeztem rá de valamiért mindenki kötelességének érezte elmondani, hogy szavazott), annak ellenére, hogy területi leosztásban az egyik legkonzervatívabb régiója vagyunk Angliának. 
De volt itt minden... munkahelyen a felnőtt, érett angol kollégák által való élcelődés azon, hogy végülis milyen mókás, hogy egy tollvonással kipaterolhatnak az országból, és ha már brit humor, tegyük hozzá, hogy nagyjából 5 percig röhögött azon az egész társaság, hogy "Ramónának hívnak, az ember azt gondolná, hogy Ramones-es pólóban járkálsz... Brexit után pedig olyanban, ami azt mondja "time to go home" ". Nem, semmi baj, ne érezd magad rosszul, kívülállónak vagy esetleg sértettnek. Hát már viccelni sem lehet?

Mára már megacéloztam magam, leperegnek rólam a heti szinten mindimum 2-3x elismétlődő alábbi párbeszédek: 

- De érdekes akcentus! Honnan jöttél?
- Magyarországról.
- Oh, vagy úgy! Na és... mikor mész haza?

- Lengyel vagy?
- Nem, magyar.
*leggyint
- Jaj az ugyanaz. 

Nem, ami igazán megijesztett, az az volt, ahogy a 60+ éves kollégáim világmegváltó katarzissal az arcukon, egy olyan mosollyal kísérve, amit egy Mikulással találkozó nagy csoport 5 éves óvodás megirigyelhetne, csillogó tekintettel a végtelenbe meredve azt mondták őszinte áhítattal a hangjukban: 

"Végre elfelejthetjük ezt a hülye metrikus rendszert". 

Végülis legyünk őszinték, az, hogy 1 kg 1000 gramm, és hogy 1 méter 100 cm és 1000 miliméter, és hogy a víz 0 Celsius fokon vagy és 100-on forr, és minden között 10es a váltószám, és csak a tizedes vesszőt kell jobbra és balra pöckölgetni.... ez elképzelhetetlen, absztrakt, felfoghatatlan, futurisztikus, liberális, kontinentális - minden olyan jelző, amit egy felső középosztálybeli 60as brit ember gyomorból elítél és kötelességtudóan utál.  

Bezzeg. 

BEZZEG!

1 inch 2.54 cm
1 láb 30.48 cm
1 yard 0.914 m, 1 acre 4840 négyzet-yard. 
1 mérföld pedig 1.609 m
1 láb 12 inch, 1 yard 3 láb, 1 mérföld 1760 yard. 
1 stone 6.35 kg
1 font 0.45 kg
1 uncia 28.34 g
1 stone 14 font, 1 font 16 uncia.

Mert.... végülis miért ne. 
Na de én azt mondom, ne álljunk meg itt!

Főzésnél csésze a mértékegység, legyen az kicsi, nagy...nem tökmindegy?
Az italt pintben mérjük, ami sebészi pontossággal 568.26 ml, 1 gallon 8 pint, de nem összekeverendó a gaz amerikai gallonnal, ami ugyan szintén 8 pint, de míg a brit 4.5461 liter, addig az utóbbi csak 3.7654. 
Ja és ha nem volna egyértelmű, a tizedes VESSZŐ az pont, a vessző pedig ezret jelent. 
A hőmérsékletben 1 Celsius fok az 33.8 Fahrenheit - ha már itt tartunk, az Opelt Vauxhalra kereszteljük, mert derrogál a német eredet, de az ortopéd Fahrenheit skála...az kell, mi?
Ami európábban XS-es méret, az itt 6os, de néha 4es, mert egy kis izgalom ugye sosem árt. 
A gyerek cipők számozása 7-es mérettel kezdődik, és megy fel 14ig, aztán a női méret hirtelen 3as, 4es, és fel a 7esig. 


És én esküszöm készen álltam. 
Főztem a fagyasztónak az élelmiszerhiány miatt. 
Vettem már 30 doboz gyógyszert a gyógyszerhiány miatt. 
Vettem konzervet, zacskós levest, szárított tésztát. 

De ha itt nekem valaki azt mondja a Brexit után, hogy Rami, tudnál kérlek hozni nekem 2 font lisztet? Ott van a cukros bödöntől 3 inchre, 2 láb magasan a polcon!", akkor én kérem csomagolok. 

A bejegyzés trackback címe:

https://semittsemott.blog.hu/api/trackback/id/tr3815325896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása